cz en fr
217
Dekorativní mříž pro Louis Vuitton
Paříž
realizace 2004–2005
investor Louis Vuitton Malletier
generální dodavatel Alpha International
architekt Barthélémy Grino Architectes
typ konstrukce atypické
typ stavby obchodní
objem zakázky fasádního pláště 150–199 mil. Kč

Zakázka na dodávku dekorační mříže do reprezentativní značkové prodejny Louis Vuitton na třídě Champ Élysées v Paříži byla pro Sipral zlomová z několika hledisek. Byla to první zakázka, kde bylo v masívní míře aplikováno projektování ve 3D systému (Inventor), první zakázka na území Francie a také zakázka zcela odlišná od do té doby realizovaných fasádních konstrukcí.

Zakázka představovala realizaci cca 1600 m2 vnitřní dekorační mříže rozdělené do 8 samostatných zón. Většina částí je rovná, největší z nich je dlouhá 38 m a vysoká 8,5 m, některé mříže jsou ale obloukové nebo eliptické.

Základními jednotkami, ze kterých jsou části mříže sestaveny, jsou tlakově odlévané hvězdičky rozměru cca 117 x 117 mm z hliníkové slitiny. Celkem jich bylo na projektu použito 98 000 ks. Zlatého povrchu hvězdiček bylo dosaženo složitou galvanickou aplikací několika vrstev různých kovů s poslední vrstvou z pravého zlata.

Jednotlivé hvězdičky jsou pomocí důmyslného skrytého šroubení navzájem spojeny do celků mříží, které jsou zavěšeny na kolejnice umístěné v podhledu obchodu. I když je mříž chápána jako dekorační, byla testována i na funkci zábradlí nebo na situace, kdy by po ní někdo šplhal.

Zlatá mříž je na mnoha místech doplněna ozdobnými vložkami (tzv. inserty) různých tvarů a z různých materiálů – celkem asi 22 500 ks. Nejvíce jsou zastoupeny inserty s povrchem z kůže. Dále v obchodě můžete nalézt inserty porcelánové, skleněné čiré nebo karmínově červené barvy a inserty ze dřeva Wenge. Několik insertů je i smaltovaných do výrazných barev. Všechny inserty jsou k mříži připevněny skrytými prvky umožňujícími případnou demontáž či výměnu insertů v případě změny architektonického pojetí obchodu.

Při realizaci této zakázky byla potvrzena vysoká kvalita práce a zručnost všech subdodavatelů – českých firem. Ať už se jednalo o tradiční řemesla, jako jsou porcelán, sklo, práce s kůží či galvanické pokovování nebo přesné strojírenské výrobky včetně odlitků a obrábění dřeva.

Vzhled a kvalita výsledného díla byly vysoce hodnoceny i samotným klientem, zástupcem firmy Louis Vuitton, která sama je synonymem špičkové kvality.